søndag 13. april 2008

Litt om Mikromarc brukergruppe Folkebibliotek



Her har jeg øvet meg på å lage en slags PP-presentasjon i "Zoho Show".
Og dette tok tid... Holdt på en hel søndag ettermiddag, men er ganske fornøyd med resultatet. Det eneste er at bildene er "offentlig" tilgjengelig, og jeg har ikke spurt de avbildede (medlemmene i Brukergruppa).

Bildene var det jeg brukte mest tid på. De måtte "resizes" enkeltvis. La de først inn på min flickr konto, men siden jeg ikke gjort dem "public" kunne jeg ikke hente dem inn i "Zoho Show". Jeg ville ikke gjøre dem offentlig tilgjengelig, siden det er bilder av mennesker jeg ikke har spurt først. Jeg måtte derfor manuelt "resize" bildene på egen maskin, osv...

Det å legge presentasjonen inn i bloggen tok bare et øyeblikk, men er jo det som ser mest imponerende ut :-)

Zoho er et nyttig verktøy. Kanskje mer "Zoho Writer", og legge ut referater fra regionale møter o.l. Har vært innom Google Dokumenter, men den virker ikke så bra som Zoho.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Den var nok ganske arbeidskrevende.
Jeg er imponert. Prøvde litt sjøl, men lukka programmet fort. Zoho Writer var fiks. Den har jeg testa litt i kveld. Den kan vi bruke i
samarbeidet.

Edel sa...

Det her så interessant ut, får prøve det ut.

Trine sa...

Så fint at du har beskrevet hvordan du gikk fram når du laga presentasjon. Det var jo sånn vi tenkte bloggene deres kunne brukes. Hilsen trine